torsdag 16 september 2010

Jag behöver Ditt förtroende och Ditt kryss på söndag!


Jag har under tre decennier varit engagerad i politiska samhällsfrågor i olika nivåer och under alla dessa år har jag lärt mig en hel del om olika processer och arbetssätt. När jag för fem år sedan blev introducerad till Folkpartiet tyckte jag att jag hittat rätt. Jag har ju i hela mitt liv drivit utbildnings- och utvecklingsfrågor; bl.a. på jobbet och via mina fackliga uppdrag etc. Sedan valet 2006 har jag fört fram Folkpartiets kärnfrågor inom landstinget i Östergötland; primärvården, psykiatrin och inte minst forskning och utveckling. Det har varit svårt att driva dessa frågor då jag haft svårt att få med alla i min grupp och även alliansen att hänga med. Men det har varit värt det! Då jag är känd för bl.a. min envishet har jag ändå kunnat få genom några viktiga saker; bl.a. ett antal forskarplatser för landstingsanställda med medellånga vårdutbildningar.
I höstas fick jag ett stort förtroende av min lokalförening inför valet. Detta innebär att jag står som första namnet på landstingslistan. Jag känner mig mycket hedrad och otrolig tacksam över denna uppskattning. Jag vill använda mina tidigare erfarenheter för att lyfta upp partiet och slå vakt om medborgarnas rättigheter.
Men detta räcker inte! Jag behöver nu Ditt förtroende och stöd för att kunna stå starkare och driva min socialliberala politik. Din röst, Ditt kryss ger mig styrkan att kunna verkställa stora förändringar. Så gör min röst starkare genom att ge mig Ditt kryss vid på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar