torsdag 2 september 2010

En härlig höst dag på Campus Valla


Idag var jag på Campus Valla i Linköping och tillsammans med vår allians vänner körde en stor kampanj inför valet. Med allians-bussen kom Högskole- och forskningsministern Tobias Krantz.
Jag och min partivän Karin Granbom Elison har länge varit eniga om universitets roll i framtiden. Vi har ofta betonat vikten av ett starkt universitet i både lokala och nationella sammanhang.
Jag berättade för forskningsministern om att vi har Sveriges bästa läkarutbildning och vi folkpartister strävar efter att även få Sveriges bästa sjuksköterske-, sjukgymnast- och arbetsterapeuts utbildningen. Vi strävar efter att förstärka forsknings traditionen bland landstingets alla personal.
Tobias Krantz tyckte att det finns goda förutsättningar att utveckla sig och locka till sig duktiga forskare.
Besöket slutade runt 11 tiden då gick bussen mot Motala och sedan till Jönköping. Jag var mycket nöjd med dagens insats då det var många studenter som med öppna arm tog emot oss och ville gärna visa sitt stöd öppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar