tisdag 26 maj 2009

Klantigt av Wanja eller Expressen?

Jag har med spänning följt hela historien om Wanja Lundby-Wedin sedan igår. Tycker att det var mycket klantigt av Expressen att hänga ut en total främmande person, i bilden och ha en text som handla om ännu en affär där Wanja missbrukat sina medlemmars förtroende. Jag kan inte förstå hur hela redaktionen, bildavdelningen och andra på Expressen kunde missa ett sådant uppenbart misstag.
Det har skrivit rätt mycket om på snare tid. Hon har alltid lyckats dra sig ur. Först var det AMF-affären och nu detta. Wanja verkar antingen ha ett otroligt mycket stöd bland sina medlemmar eller har slagit på döva örat och inte bryr sig om vad andra tycker.
Jag tycker att det är lika märkligt att varken S eller LOs medlemmar reagerar mot inkompetensen Wanja på sista tiden visat.
Jag tycker att det är mycket egendomligt att det skylls på mycket annat än Wanjas oförmåga att vara lyhörd och pålitlig. Nu säger hon till dagens tidningar att hon inte var rätt informerad. Hon av alla människor borde ha vetat!
I samband med AMF-affären skyllde Mona Sahlin på att Wanja var en mycket duktig tjej och det var männen som ville få bort en skicklig kvinnlig ledare!
Jag bara undrar om LOs medlemmar verkligen går på sådant? Jag har svårt att förstå hur Wanja kan hålla sig kvar efter alla dessa skandaler. Hade hon varit en vanlig dödlig anställd hade hon med en gång fått sparken. Men sådant trams gäller inte LO-chefen förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar