fredag 9 oktober 2009

Bengt Westerberg visade vägen redan i 90-talet!

Hörde igår att Jan Wachtmeister meddelat att han skulle tänka sig och rösta på Folkpartiet. Vet inte om jag ska ta det som positivt eller negativt! Jag kommer ihåg TV-debatten mellan allians partierna och just Ny demokratin i 90-talet. Bengt Westerberg reste upp sig och så gick så fort Bart Karlsson och Jan Wachtmeister steg in i studion.
Många tyckte att Bengt Westerberg var extrem i sitt agerande. Han fick en del kritik från sina partivänner. De tyckte att Bengt Westerberg borde ha suttit kvar och argumenterat emot ny demokratins politik. Men jag, en dåvarande sosse-vän, tyckte om Bengts reaktion. För mig är det viktigt att vara professionell i alla avseende. Jag kommer ihåg Bert Karlssons och Jan Wachtmeisters kampanj. De betedde sig nästan som clowner, använde sig av populistiska budskap för att locka väljare till sitt parti. Hur skulle Bengt Westerberg, en sann socialliberal, sänka sig till deras nivå?
Idag finns inte ny demokratin, men de öppnade upp för andra oseriösa partier som också använder sig av samma strategi. Ska vi verkligen låta Jan Wachtmeister närma sig Folkpartiet? Jag tycker att hans senaste uttalande sänker partiet och därför tycker jag vi på ett tydligt sätt tar avstånd från honom och hans populistiska politik, exakt på samma sätt som Bengt Westerberg gjorde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar