tisdag 24 november 2009

Nu vill jag ha Ditt förtroende och Din röst vid nästa val!

Mitt politiska intresse väcktes tidigt. Jag var bara 10 år när jag hängde med folkmassorna på Teherans gator i 1979. Det var ju oundvikligt. Nästan alla var engagerade och vi ville ha en klar förändring.
Jag lärde mig i det läget att för att förändra något ska man jobba hårt och vara saklig. Den mest lärorika delen var att om man ville ha en förändring så skulle man vara med och se till att förändringen skulle ske inom de ramar man kämpade för. Resultatet visade klart att via ett gränsövergripande samarbete kunde man uppnå omöjliga mål. Att förändra var inte så enkelt men lagarbetet gjorde det roligare.
Det har nu gått tre decennier och under alla dessa år har jag mer eller mindre drivit politiska och samhällsfrågor i olika nivåer. När jag för fyra år sedan blev introducerad till Folkpartiet tyckte jag att jag hittat rätt. Jag har ju i hela mitt liv drivit utbildnings- och utvecklingsfrågor; bl.a. på jobbet och via mina fackliga uppdrag. Sedan valet 2006 har jag fört fram Folkpartiets kärnfrågor inom landstinget i Östergötland; primärvården, psykiatrin och inte minst forskning och utveckling. Det har varit svårt att på ett professionellt sätt driva dessa frågor. Men det har varit värt det!
Igår kväll fick jag ett stort förtroende av vår förening inför nästa val. Detta innebär att jag står som första namnet på landstingslistan. Jag känner mig mycket hedrad och otrolig tacksam över denna uppskattning. Jag vill använda mina tidigare erfarenheter för att lyfta upp partiet och bevara medborgarnas rättigheter. Jag behöver nu Ditt förtroende, stöd, medverkan och Din röst då jag ensam inte klarar av att genomföra stora förändringar. Så ge mig Din röst vid nästa val!

1 kommentar: