måndag 8 juni 2009

Demokratin den absoluta vinnaren!

Att höra sig hörd är det ingen konstigt företeelse för oss svenskar, men just EU-valet har inte varit så populärt. Oron för dåligt valdeltagande var stor bland politikerna och alla vi på alla möjliga sätt försökte få folk att gå ut till vallokalerna och använda sin rätt att välja de representanter som enligt väljarna skulle kunna göra ett bra jobb ifrån sig.
Med stor spänning följde jag som många andra valresutatet hela natten. Det var lite blandade känslor när jag insåg att det var en del högerextremer från andra länder fick en fot i EU-parlamentet. Detta är så klart ett misslyckande för politikerna.
Jag är förstås mycket glad över resultatet och över att FP fick tre mandat och kände mig stolt över detta. Jag är mycket stolt över mina partikamerateras kamp, under speciellt senaste veckorna.
De gjorde en jätte insats i Linköping, ett gäng unga killar med ambition och målet i siktet, särskilt en av dem; Daniel Ny, vilken kille! Såg honom ständigt på cityn där han gick och delade ut flygblad med ett stort leende.
Den mest glada nyhet jag hörde igår kväll var det att valdeltagandet ökade till över 40 %. Jag är återigen mycket glad över FPs valresulat, men det är mest glad över att jobbet killar och tjejer som Daniel lagt ner gav ett klart resultat. Demokratin var, enligt min mening, den största vinnaren igår. Stort tack till alla som på sitt sätt hjälpte till och gjorde detta till ett bättre val än 94 och särskilt tack till dig; Daniel som bidrog till ett mer demokratiskt samhälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar