onsdag 19 januari 2011

Vilken dag!


Idag var det verkligen en turdag! Först under morgonen såg jag att min nya debattartikel var publicerad på Corren. Det handlar om att utnyttja vården alla resurser i kampen mot ohälsan. Jag gick ut redan under valrörelsen och la fram ett förslag som innebar att involvera tandvården i detta arbete och låta tandhygienisterna ta större ansvar för några screeningtest, bl.a. blodtrycks- och blodsockersvärdet. Jag hoppas innerligen att mina vänner inom majoriteten och även andra inser hur mycket östgötarna skulle kunna vinna på detta och genomför förslaget.
Sedan innan lunch fick jag ett samtal från SR Östergötland. De hade intresserat sig för mitt medborgarförslag, precise som TV4. Resultatet blev en intervju i eftermiddags.
Trafiknämnden har nämligen gått med på att ge 30 bussar namn och satsar 50 000 kr på detta. Jag vill engagera alla föreningar i detta arbete och få dem komma med förslag så att vi får större variation på namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar